Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2017 > 1-2
Zamów prenumeratę
Ze świata
Otwarcie linii dużej prędkości Qingdao–Rongcheng na półwyspie Shandong w Chinach;
Miasto Wuhan, Chiny otwiera czwartą podmiejską linię dużej prędkości;
Podpisanie pierwszych umów na budowę linii dużej prędkości HS2 w Wielkiej Brytanii;
Stron 11;

Z Unii Europejskiej
Komisja Europejska ogłasza miasta – mistrzów zrównoważonej mobilności;
Nagroda EUROPEANMOBILITYWEEK;
Crister Fritzson wybrany na p.o. Prezesa CER;
Stron 1;

Z kraju
Reaktywacja połączeń lokalnych na Podkarpaciu;
; Projekty inwestycyjne w Kolejach Mazowieckich;
Rozbudowa bazy utrzymania na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew;


Popyt na rynku kolejowych przewozów pasażerskich w Unii Europejskiej
Autor: Małgorzata Kozłowska
Transport stanowi fundament rozwoju gospodarczego i społecznego. Mobilność jest niezwykle istotna dla funkcjonowania rynku wewnętrznego oraz dla jakości życia obywateli. W niniejszym artykule podjęto analizę wielkości popytu efektywnego na rynku przewozów pasażerskich w Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem przewozów kolejowych. Analizie poddano także rozwój przewozów pociągami dużej prędkości, będący czynnikiem poprawy konkurencyjności kolei na rynku transportowym. Stron 6.

Mobilność osób starszych. Dlaczego nie transport publiczny?
Autor: Ewa Raczyńska-Buława
Osoby starsze są najliczniejszą grupą osób zaliczanych do kategorii osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Stanowią także najbardziej niejednolitą grupę – różniącą się preferencjami, poziomem sprawności, stanem zdrowia czy trybem życia. Wydłuża się długość życia, zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Grupa osób starszych jest coraz liczniejsza i zgodnie z prognozami demograficznymi, przy malejącym przyroście naturalnym, będzie rosnąć. Ocenia się, że w chwili obecnej osoby starsze stanowią około 30% pasażerów, a w ciągu 20 lat odsetek ten wzrośnie do 50% [1]. Takie proporcje populacji niosą dla sektora transportu publicznego konieczność zmiany dotychczasowego myślenia w odniesieniu do planowania i zarządzania siecią transportu publicznego polegającą na zwróceniu większej uwagi na zachowania komunikacyjne osób w wieku 55+, ale także młodszych – w kontekście kształtowania odpowiednich wzorców i przyzwyczajeń. Stron 11.

Coraz mniej zamówień na zatłoczonym rynku
Autor: Harry Hondius
Analizując rynek tramwajowy Unii Europejskiej od lipca 2015 r. do lipca 2016 r. odznaczający się umiarkowanym poziomem zamówień na tramwaje i pojazdy kolei lekkiej, dr Harry Hondius sugeruje, że nadal jest zbyt dużo dostawców oraz zbyt duże potrzeby projektów szytych na miarę. Dostawcy z Europy Wschodniej rozwijają się coraz lepiej, a konkurenci z Chin najwyraźniej pragną wejść na rynki zachodnie. Niniejszy artykuł jest tłumaczeniem publikacji H. Hondiusa pt.: „Orders fall in a crowded market” (Metro Report). Stron 11.
Pobierz (.PDF 0.77 MB)

Kierunki rozwoju Łódzkiego Węzła Kolejowego
Autor: Jan Raczyński, Tomasz Bużałek
W pierwszej dekadzie XXI w. powstały nowatorskie koncepcje restrukturyzacji łódzkiego węzła kolejowego, uwzględniające m.in. potrzebę dostosowania infrastruktury do planowanej budowy linii kolei dużych prędkości. W niniejszym artykule przedstawiono założenia opracowanych koncepcji oraz stan ich realizacji. Stron 16

Dworzec Łódź Fabryczna jako multimodalny dworzec centralny
Autor: Alina Giedryś
Nowy łódzki dworzec oraz jego funkcje i otoczenie zostały począwszy od fazy wizji (2007 r.), studiów wykonalności (2011 r.) i dokumentacji technicznej (2013 r.) poprzez etapy realizacji (2012–2016 r.) zaprojektowane z wykorzystaniem najlepszych doświadczeń zagranicznych w zakresie kształtowania multimodalnych hubów kolejowych. Jego wielofunkcyjność umożliwia dogodny system przesiadek na różne środki transportu przyczyniając się do skrócenia czasu w łańcuchu podróży „drzwi-drzwi”. Jednocześnie przebudowa dworca z rozbudowaną jego infrastrukturą podziemną umożliwia uwolnienie znaczących obszarów kolejowych, które stanowiły dotychczas przykład zdezurbanizowanej strefy w centrum miasta, pozwalając na nowe inwestycje miejskie i tworzenie Nowego Centrum Łodzi. W niniejszym artykule przedstawiono założenia projektowe oraz rozwiązania funkcjonalne multimodalnego dworca centralnego w Łodzi. Stron 15.

Analiza możliwości objęcia certyfikatem bezpieczeństwa bocznicy kolejowej. Część II – Zmiany w dokumentacji systemowej
Autor: Wojciech Gamon, Rafał Wachnik
W artykule przedstawiono analizę niezbędnych do wprowadzenia zmian w zakresie dokumentacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS) w przypadku objęcia bocznicy kolejowej certyfikatem bezpieczeństwa. Analiza przeprowadzona została w oparciu o dokumentację modelową, której struktura zbliżona jest do większości systemów wdrożonych u polskich przewoźników kolejowych. W artykule przedstawiono zmiany konieczne do wprowadzenia w poszczególnych dokumentach systemu (zwłaszcza procedurach) oraz opisano konieczność ewentualnego opracowania nowych procedur, odnoszących się bezpośrednio do bocznicy, która nie była uwzględniona w pierwotnej wersji SMS. Stron 4.

Toromierz iTEC – wyniki badań polowych toromierza inercyjnego
Autor: Jerzy Cejmer, Marcin Kowalski
W artykule opisano przebieg badań polowych toromierza inercyjnego, przeprowadzonych w celu sprawdzenia zgodności otrzymywanych wyników z wymaganiami normy EN13848. Artykuł opisuje otrzymane wyniki, ze szczególnym uwzględnieniem pomiaru nierówności oraz napotkane problemy związane z wpływem temperatury otoczenia na otrzymywane wyniki, jak i podjęte działania w celu wyeliminowania niezgodności. Stron 3.




A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).