Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2017 > 10
Zamów prenumeratę
Ze świata
Otwarcie linii 7 metra w Teheranie, Iran;
Wydłużenie 2 linii metra i kolei podmiejskiej w Dalian, Chiny;
W Astanie, Kazachstan otwarto nowy dworzec główny Nurly Zhol na światową wystawę Expo 2017;
Stron 5
Pobierz (.PDF 0.43 MB)

Z Unii Europejskiej
Liderzy europejskiego przemysłu kolejowego spotykają się na zgromadzeniu ogólnym UNIFE i dyskutują na temat konkurencyjności przemysłu;
UNIFE o porozumieniu UE–Japonia w sprawie strefy wolnego handlu;
1 strona

Z kraju
Kijów zamawia więcej tramwajów Fokstrot, produkcji PESA, Polska;
Projekt budowy lokomotywy dwunapędowej;
Bilety POLREGIO dostępne w salonikach prasowych Kolportera;
1 strona

„Nowoczesny Transport Elektryczny” MET’2017
W dniach 5–7 października odbyła się kolejna, już XIII edycja Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Nowoczesny Transport Elektryczny” MET’2017. Sympozjum, zapoczątkowane 26 lat temu przez znanego polskiego naukowca prof. Jana Podoskiego (1904–1998), jest okazją do spotkań środowiska naukowego i przemysłowego związanego z trakcją elektryczną i elektromobilnością. 3 strony.

Rodzina w podróży
Autor: Ewa Raczyńska-Buława
Podróż pociągiem z dziećmi nie należy do łatwych, chociaż z perspektywy dziecka jest dużo wygodniejsza niż podróż samochodem – na przykład z uwagi na brak ograniczenia swobody ruchu koniecznością jazdy w foteliku samochodowym. Mimo postępującej modernizacji taboru, pasażerowie podróżujący z dziećmi napotykają na wiele przeszkód, leżących nie po stronie kolei, ale wynikających z niedostosowania całego procesu przewozowego do potrzeb zmieniającego się rynku. Potencjał podróży z dziećmi jest w chwili obecnej niewykorzystywany, szczególnie w przypadku dalszych wakacyjnych podróży. W codziennych podróżach dzieci są przyzwyczajane do tego, że samochodem pokonuje się nawet dystanse wynoszące kilkaset metrów. 10 stron
Pobierz (.PDF 3.91 MB)

Komunikacja kolejowa między Polską a Białorusią
Autor: Franciszek Maciążek
Granica polsko-białoruska, jest zewnętrzną granicą UE oraz miejscem, gdzie zbudowano stacje wyposażone w sieć kolejową o rozstawie 1 435 mm oraz 1 520 mm. Po 1945 r. w obrębie stacji granicznych powstały wojskowe rejony przeładunkowe, zbudowane z myślą o wykorzystaniu podczas wojny. Po zmianie doktryny politycznej w Polsce po 1989 r. oraz integracji ze strukturami zachodnimi (UE, NATO) wspomniane obiekty przystosowano do celów cywilnych. Powstanie niepodległej Białorusi po rozpadzie ZSRR spowodowało konieczność ułożenia wzajemnych stosunków polsko- -białoruskich. Spośród sąsiadów Białorusi, Polska jest jedynym krajem, który stosuje rozstaw szyn 1 435 mm, co oznacza także konieczność zbudowania infrastruktury przeładunkowej w ruchu towarowym, ewentualnie stosowania komunikacji przestawczej (konwencjonalnej, automatycznej). Stosunkowo wysoki poziom przewozów towarowych przez Białoruś, zwłaszcza tranzytem, jest spowodowany położeniem tego kraju na ważnym szlaku komunikacyjnym, biegnącym z Chin i Rosji do Europy. Głównym przejściem granicznym pomiędzy Polską i Białorusią jest Terespol-Brześć, a kolejne to Siemianówka–Świsłocz, czy Kuźnica Białostocka–Bruzgi, przy czym główną rolą wyżej wymienionych przejść jest obsługa ruchu towarowego. W dalekobieżnym ruchu pasażerskim wykorzystane jest praktycznie tylko przejście Terespol–Brześć, ze znaczną liczbą par pociągów. 19 stron

Przekładnia elektryczna lokomotywy spalinowej prądu zmiennego z prądnicą synchroniczną i asynchronicznymi silnikami pierścieniowymi
Autor: Lukov Nikolay, Babeł Marek, Woszczyna Bartosz
Zastosowanie w lokomotywach spalinowych trakcyjnych prądnic prądu zmiennego pozwala opracować przekładnie elektryczne prądu zmiennego, polepszające wskaźniki techniczno-ekonomiczne lokomotyw. Przedstawiono opis zasady działania, schematy, właściwości i charakterystyk opracowanej przekładni elektrycznej, składającej się z prądnicy synchronicznej, asynchronicznych silników trakcyjnych pierścieniowych, autonomicznego trakcyjnego falownika prądu o prostej konstrukcji i prostowników niesterowanych. W opracowanej przekładni energia poślizgu silników trakcyjnych oddawana jest do ich uzwojeń stojana. 4 strony.

Gazowe urządzenie naprężające z systemem antykradzieżowym
Autor: Artur Rojek, Marek Stolarski, Dorota Bartoszek-Majewska, Rémy Bouix, Philippe D’Huy
Sieć trakcyjna jest bezrezerwowym elementem infrastruktury kolejowej, której zadaniem jest dostarczenie energii elektrycznej do pojazdów trakcyjnych. Jest to złożony układ mechaniczno-elektryczny, którego parametry muszą zapewniać prawidłowy styk elektryczny przewodów jezdnych z pantografem przy dopuszczalnych prędkościach jazdy pojazdów szynowych na wybranej linii kolejowej. Jednym z parametrów jest elastyczność sieci jezdnej, która zależy od siły naciągu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci jezdnej. W artykule omówiono gazowe urządzenie naprężające, stanowiące rozwiązanie bezciężarowe, w którym wykorzystuje się zjawisko zmiany ciśnienia gazu pod wpływem temperatury do kompensacji zmian długości przewodów jezdnych i lin nośnych. 4 strony.




A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).