Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2017 > 11
Zamów prenumeratę
Ze świata
Budowa korytarza kolejowego Kars (Turcja)–Tbilisi (Gruzja)–Baku (Azerbejdżan);
Wzrost przewozów na kolejach SAR, Arabia Saudyjska;
4 strony
Pobierz (.PDF 0.48 MB)

Z Unii Europejskiej
Wspólna deklaracja sektora kolejowego w sprawie cyfryzacji kolei;
Drony: Komisja Europejska koordynuje ogólnosektorowe działania mające na celu zaoferowanie komercyjnych usług w 2019 r.;
1 strona

Z kraju
PKP Intercity zmodernizuje kolejnych 60 wagonów;
1 strona

6. Międzynarodowa Konferencja NEXTSTATION 2017
W dniach 19–21 października 2017 r. w Madrycie odbyła się kolejna z cyklu konferencji dotyczących zagadnień stacyjnych. Tegoroczna edycja, pod hasłem Smart Station in Smart City została zorganizowana pod patronatem Ministerstwa Robót Publicznych Hiszpanii przez Międzynarodowy Związek Kolei (UIC) wspólnie z Zarządcą Infrastruktury Kolejowej w Hiszpanii (ADIF). Stała się miejscem spotkania blisko 400 osób z 30 państw całego świata zainteresowanych tematyką stacji kolejowych. Partnerem medialnym konferencji był w tym roku miesięcznik Technika Transportu Szynowego. 2 strony

Międzynarodowe targi TRAKO 2017
Autor: Agata Pomykała, Marek Graff
W dniach 26–29 września 2017 odbyła się kolejna, już 12. edycja Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO. Odbywające się w dwuletnim cyklu targi TRAKO to najbardziej prestiżowe w Polsce i drugie w Europie wydarzenie w transporcie szynowym. Od lat organizowane są przez spółkę Międzynarodowe Tragi Gdańskie (MTG S.A.) oraz Grupę PKP i stanowią doskonałą okazję do spotkań, prezentacji i promocji. W tym roku wzięło w nich udział ponad 700 wystawców z 25 krajów, zajmując powierzchnię 30 tys. m2 i ponad 1 km torów wystawowych oraz blisko 16,5 tys. gości branżowych z 48 krajów. 10 stron

System kolejowy w Melbourne i okolicy oraz jego rola w strukturze przestrzennej miasta
Autor: Tomasz Krystkowski
Celem artykułu jest ukazanie w jaki sposób jest ukształtowany i jak funkcjonuje system kolejowy w Melbourne. To niespełna 200-letnie miasto od kilkunastu lat wygrywa w rankingach na najbardziej przyjazne do życia miejsce na świecie, co zawdzięcza szeroko zakrojonym działaniom poświęconym miejskiej odnowie, zapoczątkowanym w latach 80. XX w. Samo pojęcie „miasto” ma też nieco inne znaczenie niż u nas i pod nazwą Melbourne kryje się tak naprawdę cała, bardzo rozległa aglomeracja mniejszych ośrodków, które tworzą spójny, pozbawiony widocznych granic, organizm. 15 stron

Koncepcje budowy linii dużej prędkości CMK Północ z Warszawy do Gdańska
Autor: Jan Raczyński
Pierwsze koncepcje budowy linii kolejowej o wysokich parametrach technicznych z Warszawy do Gdańska powstały w latach 70. XX w. W zamierzeniach planistów nowa linia miała być elementem nowego korytarza transportowego z południa Polski do portów wybrzeża gdańskiego. Zamierzenia te były bliskie realizacji w latach 80. Z powodu problemów gospodarczych budowa północnego odcinka korytarza od Warszawy do Gdańska została przerwana po rozpoczęciu prac w okolicy Grodziska Mazowieckiego. Projekt budowy linii wracał jeszcze wielokrotnie, ale został zarzucony na korzyść modernizacji istniejącego połączenia z Warszawy do Gdańska przez Ciechanów i Iławę. Koncepcje budowy nowej linii wróciły w związku z projektem budowy nowego portu lotniczego na zachód od Warszawy. Artykuł przedstawia rys historyczny rozwoju koncepcji budowy nowej linii oraz uwarunkowania jej potencjalnej realizacji w przyszłości. 6 stron.

Linia dużej prędkości Rail Baltica w aspekcie rozwoju połączeń kolejowych w Europie Centralnej
Autor: Agata Pomykała
Jednym z najważniejszych projektów europejskich w najbliższych latach będzie budowa linii dużej prędkości Rail Baltica przebiegającej przez 3 kraje bałtyckie – od Tallina do granicy polskiej. Linia ta stanie się główną osią transportową i elementem restrukturyzacji sieci kolejowej tych państw, która obecnie ukierunkowana jest w zasadzie równoleżnikowo. Gęstość tej sieci jest jak na warunki europejskie niewielka, a standardy techniczne linii o szerokości toru 1 520 mm stosunkowo niskie. Linia Rail Baltica w połączeniu z projektami linii dużych prędkości w Polsce i w Czechach może też zmienić geografię transportową w Europie Środkowo-Wschodniej, a Polska jako centrum nowego układu komunikacyjnego zarówno dla pociągów pasażerskich, jak i towarowych może stać się jednym z głównych beneficjentów tych inwestycji. 8 stron
Pobierz (.PDF 0.96 MB)

Strukturalno-funkcjonalny model utrzymania i napraw wyposażenia podstacji trakcyjnych
Autor: Victor Sychenko, Dmytro Mironov, Andrzej Białoń




A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).