Wyszukiwarka zaawansowana

Adres e-mail:

Hasło:

Strona główna > Archiwum > 2018 > 03
Zamów prenumeratę
Ze Świata
RENFE uruchamiają pociągi dużej prędkości AVE w relacji Madryt– Castelló de la Plana;
Izrael podał datę otwarcia linii kolejowej Tel Awiw–Jerozolima;
6 stron.
Pobierz (.PDF 0 MB)

Z Unii Europejskiej
Śródokresowa ocena instrumentu „Łącząc Europę”;
Koordynatorzy europejscy TEN-T przedstawili Parlamentowi Europejskiemu sprawozdanie z postępów w zakresie innowacyjnego finansowania;
1 strona

Z kraju
Zmiana w obsłudze pociągów obsługi trakcyjnej kolei ukraińskich na granicy z Polską, Słowacją i Węgrami;
Otwarcie łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie–Kraków Podgórze;
1 strona

Targi EXPO 1520
Autor: Marek Graff
Na Targach Expo 1520 odbywających się co 2 lata (w latach nieparzystych) prezentowany jest tabor przystosowany do eksploatacji na torze 1 520/1 524 mm: lokomotywy, wagony, zespoły trakcyjne (spalinowe i elektryczne), maszyny i urządzenia do budowy i konserwacji linii kolejowych. 8 stron.

Pomiar poziomu kultury bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie kolejowym
Autor: Rydzewska Joanna, Marek Sitarz
Literatura dotycząca kultury bezpieczeństwa w transporcie szynowym jest głównie obcojęzyczna i nie ma wielu polskich pozycji kompleksowo opisujących te zagadnienia, szczególnie stricte w przedsiębiorstwie kolejowym. Dlatego w publikacji przedstawiono przegląd literatury dotyczącej tego zagadnienia, a następnie omówiono metody jej diagnozowania zarówno pośrednio, jak i bezpośrednio. Pośrednia diagnoza dotyczy skutków kultury bezpieczeństwa natomiast bezpośrednia jest oceną jej elementów składowych. Poziom kultury bezpieczeństwa może być określony na podstawie jej zdolności do generowania decyzji, zachowań, osiągnięć technicznych, organizacyjnych, motywacyjnych i szkoleniowych, przybliżających przedsiębiorstwo do uzyskania kryterium bezwzględnego bezpieczeństwa. Na podstawie analizy literatury i własnych doświadczeń zaproponowano trzy etapy ułatwiające pozyskiwanie wyników pomiarów o kluczowych aspektach kultury bezpieczeństwa tj. wspomaganie analizy kluczowych aspektów bezpieczeństwa, interpretacja otrzymanych pomiarów oraz wizualizacja wyników. 9 stron.

Pomiar poziomu kultury bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie kolejowym
Autor: Rydzewska Joanna, Marek Sitarz
Literatura dotycząca kultury bezpieczeństwa w transporcie szynowym jest głównie obcojęzyczna i nie ma wielu polskich pozycji kompleksowo opisujących te zagadnienia, szczególnie stricte w przedsiębiorstwie. 9 strn kolejowym. Dlatego w publikacji przedstawiono przegląd literatury dotyczącej tego zagadnienia, a następnie omówiono metody jej diagnozowania zarówno pośrednio, jak i bezpośrednio. Pośrednia diagnoza dotyczy skutków kultury bezpieczeństwa natomiast bezpośrednia jest oceną jej elementów składowych. Poziom kultury bezpieczeństwa może być określony na podstawie jej zdolności do generowania decyzji, zachowań, osiągnięć technicznych, organizacyjnych, motywacyjnych i szkoleniowych, przybliżających przedsiębiorstwo do uzyskania kryterium bezwzględnego bezpieczeństwa. Na podstawie analizy literatury i własnych doświadczeń zaproponowano trzy etapy ułatwiające pozyskiwanie wyników pomiarów o kluczowych aspektach kultury bezpieczeństwa tj. wspomaganie analizy kluczowych aspektów bezpieczeństwa, interpretacja otrzymanych pomiarów oraz wizualizacja wyników. 9 stron.

Nowe połączenie Berlin–Monachium. Geneza i charakterystyka infrastruktury
Autor: Andrzej Massel
10 grudnia 2017 r. został podjęty rozkładowy ruch pociągów pasażerskich na nowo zbudowanym odcinku o długości 107 km Ebensfeld–Erfurt. W ten sposób zakończyła się realizacja wielkiego projektu komunikacyjnego VDE 8 (Verkehrsprojekt Deutsche Einheit nr 8), którego celem było stworzenie nowego połączenia kolejowego Berlina z Norymbergą. Nowe połączenie jest wykorzystywane przez pociągi ICE kursujące w relacji Monachium–Berlin– Hamburg. W niniejszym artykule zaprezentowano rozwiązania techniczne i eksploatacyjne zastosowane na tym nowo oddanym do eksploatacji odcinku. 9 stron
Pobierz (.PDF 0.63 MB)

Pojazdy Coradia iLint z ogniwami paliwowymi na wodór
Autor: Marek Graff
Pojazdy Coradia Lint są produkowane przez Alstom w zakładzie koncernu w Salzgitter w Niemczech w kilku odmianach, a Coradia iLint to wersja zespołów zasilanych paliwem wodorowym. Zatem do sprawdzonej konstrukcji zamontowano zbiorniki na wodór, które otrzymały od EBA certyfikat bezpieczeństwa. Coradia iLint zasilana wodorem przechodzi obecnie próby techniczno-ruchowe na sieci DB Netz (testowany jest prototyp). Podobne pojazdy są bardzo ekologiczne w eksploatacji – praktycznie jedynym produktem spalania jest woda (para wodna). Zespół Coradia iLint został zaprezentowany na targach Innotrans 2016 w Berlinie. Przewoźnikiem, który jako pierwszy zamówił w Niemczech podobne pojazdy jest LNVG w Dolnej Saksonii, a planowa eksploatacja powinna rozpocząć się pod koniec 2021 r. 2 strony.

Integracja systemów zarządzania w transporcie kolejowym
Autor: Katarzyna Chruzik, Marek Sitarz
Wdrażane od 2008 r. w transporcie kolejowym, obowiązkowe systemy zarządzania wynikające z wymagań prawnych, bardzo często (szczególnie w pierwszych latach wdrażania wymagań) funkcjonowały niezależnie od stosowanego fakultatywnie podejścia procesowego – normy ISO. Obecnie powszechną praktyką stała się integracja wymagań zarówno w obszarze obowiązkowym, jak i dobrowolnym. Wymagania i zalecenia prawne nie definiują i nie zalecają konkretnej formy poszerzania istniejących już systemów zarządzania. Rozporządzenie KE 402/2013 w artykule 3 pkt 7 definiuje jedynie obowiązek interakcji pomiędzy systemami (interfejsy oznaczają wszystkie punkty interakcji podczas cyklu życia systemu lub podsystemu). W publikacji opisano zależności pomiędzy wymaganiami w zakresie stosowanych obecnie w kolejnictwie systemów zarządzania wynikających z wymagań prawnych (System Zarządzania Bezpieczeństwem – SMS) i dobrowolnych wdrożeń (System Zarządzania Jakością i Zarządzania Środowiskowego). 3 strony

Nowy gatunek stali na szyny tramwajowe
Autor: Sylwester Żak, Tomasz Zygmunt, Janusz Kasprowicz, Krzysztof Kozera
W artykule omówiono genezę i uwarunkowania uruchomienia produkcji szyn tramwajowych naturalnie chłodzonych (bez obróbki cieplnej) w nowym gatunku stali. Przedstawiono także wyniki badań właściwości mechanicznych, twardości, oceny mikrostruktury, odporności na kruche pękanie i innych. Otrzymany poziom właściwości odniesiono do wymagań stawianych szynom obrobionym cieplnie w normie Europejskiej EN14811. Opisano także dobór technologii łączenia szyn przy użyciu spawania łukiem elektrycznym i spawania termitem. 4 strony.




A A A
Copyright 2012-2013
Korzystanie z serwisu tts.infotransport.pl znacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.
Akceptuję politykę plików cookies (nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).